Hoofdartikel

Sinds zo’n 15 jaar heeft de vereniging zich geconcentreerd op de conceptie en vervolgens op de promotie van twee voortdurende parcours, namelijk het parcours van Wol en Mode (CTLM-site) en het parcours langs het water (ME). Tijdelijke tentoonstellingen en gebeurtenissen hebben snel deze basis verrijkt.

Vandaag zijn de tijden rijp genoeg om het begonnen programma te versterken, met een speciale aandacht aan de medewerking met de plaatselijke toeristische en culturele infrastructuren van het erfgoed en de ontspanning.

Aqualaine beoogt ook het zogenaamde toerisme van nabijheid en wenst het betrouwbaar te maken met behulp van een kwaliteitsprogrammering, die gericht is op de actieve deelneming van de bezoekers.

De nieuwe website is daar het bewijs van: er wordt meer inspanning gedaan voor de communicatie, de inlichtingen over de thematische bezoeken, ateliers, stages en gebeurtenissen. Er is nu ook een belangrijke plaats voor de creatie van synergiën, vanuit de actie van de partners. Aqualaine schrijft zich in het Vervierse museumlandschap, maar ook – en misschien vooral – in de wijk waar zijn actieve zetel gevestigd is: de wil is om de samenwerkingen met de creatieve projecten in Hodimont te steunen.

Sterke nabijheid, creatieve experimenten en uitdrukkingen, samenwerking met grote toeristische projecten zijn de ingrediënten  van Aqualaine. Hopelijk is de nieuwe website het bewijs van een nieuw enthousiasme en de overtuiging van een team tot de dienst van ‘zijn’ toeristen.

 

Michèle Corin, Directrice.